Förändring antal aktier

Förändring antal aktier Skandia har lämnat in en ansökan till Londonbörsen och UK Listing Authority om notering av 547 440 Skandiaaktier som har emitterats med anledning av Skandias personaloptionsprogram. Det totala antalet utestående Skandiaaktier uppgår därefter till 1 024 172 460. Personaloptionsprogrammet beslutades av Skandias bolagsstämma år 2000 och finns utförligt beskrivet i Skandias årsredovisning för år 2003. De nya aktierna kräver ingen särskild registreringsåtgärd på Stockholmsbörsen. Ovanstående information är således rent teknisk. Eventuella frågor: Gunilla Svensson, Presschef, telefon 08-788 4297 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT22210/wkr0001.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se