Förändring antal aktier

Förändring antal aktier Skandia har lämnat in en ansökan till Londonbörsen och UK Listing Authority om notering av 547 440 Skandiaaktier som har emitterats med anledning av Skandias personaloptionsprogram. Det totala antalet utestående Skandiaaktier uppgår därefter till 1 024 172 460. Personaloptionsprogrammet beslutades av Skandias bolagsstämma år 2000 och finns utförligt beskrivet i Skandias årsredovisning för år 2003. De nya aktierna kräver ingen särskild registreringsåtgärd på Stockholmsbörsen. Ovanstående information är således rent teknisk. Eventuella frågor: Gunilla Svensson, Presschef, telefon 08-788 4297 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT22210/wkr0001.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se