Hanse Ringström blir ny VD i Sinser

HANSE RINGSTRÖM BLIR NY VD I SINSER Hanse Ringström efterträder Mats Lindkvist som VD för Sinser. Hanse Ringström, 50 år, har gjort hela sin karriär inom bankvärlden. Sedan 1986 har han innehaft ett antal chefsposter inom SEB-gruppen, bland annat som chef för SEB Hongkong, Senior Client Executive inom SEB Merchant Banking och senast som stf.chef för Project & Structured Finance också inom SEB Merchant Banking. Efter 14 framgångsrika år lämnar Mats Lindkvist VD-posten på Sinser för att vid årets slut ikläda sig rollen som senior advisor till sin efterträdare Hanse Ringström. Hanse Ringströms uppgift som ny VD blir att fortsätta utveckla Sinsers verksamhet och stärka dess globala position på captive- marknaden. Sinser ägs av sina kunder och Skandia (90%) och är idag Europas ledande captive management bolag och det tredje största på världsmarknaden. För frågor kontakta: Hans-Erik Andersson, ordförande Sinser, vice VD Skandia, tel 08-788 32 73 Katarina Mohlin, informationsdirektör Skandia, tel 08-788 48 86 15 oktober 1998 Koncernfunktion Kommunikation 103 50 Stockholm Telefon vx 08-788 1000 Telefax 08-788 3080 internet: http:\\www.skandia.se Besöksadress: Sveavägen 44 Mer information finns att få på http://www.bit.se/ Följande filer finns att ladda ned: (sinser.sv.doc)

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se