NIG Skandia får pris för tredje året i rad

NIG Skandia får pris för tredje året i rad Vid årets Broker Industry Insurance Awards i Storbritannien tilldelades NIG Skandia första pris för privat bilförsäkring (Private Motor) samt skadeadministration bilförsäkring (Private Motor Claims). NIG Skandia fick också omnämnande i kategorin bästa försäkringsbolag (Best Insurer Overall) och i kategorin bästa annonskampanj (Best Advertising Campaign). För tredje året i rad har NIG Skandia vunnit priset som bästa privat bilförsäkringsbolag, vilket röstats fram av försäkringsmäklare i hela Storbritannien. Det är också tredje året i rad som NIG Skandia blivit uppmärksammade som ett av de bästa försäkringsbolagen totalt. Kommentar av John Carrier, VD, NIG Skandia: "Vi är mycket glada för de fina utmärkelserna för privat bilförsäkring och skadeadministration bilförsäkring. Det är ett stort förtroende från mäklarna som visar att vi inte endast tillhandahåller de rätta produkterna och den bästa servicen utan också att våra fortsatta förbättringsåtgärder ställer NIG Skandia i första ledet. Vidare är det fortsatta erkännandet av NIG Skandia, som ett av Storbritanniens bästa försäkringsbolag, ett högt betyg, som visar vår styrka inom både privat- och företagsförsäkring samt vårt utmärkta förhållande till försäkringsmäklarna." Eventuella frågor besvaras av: David Grant, Försäljnings- och Marknadschef, NIG Skandia, tel. 00944-171-253 2536 Koncernfunktion Kommunikation 103 50 Stockholm Telefon vx 08-788 1000 Telefax 08-788 3080 internet: http:\\www.skandia.se Besöksadress: Sveavägen 44 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/16/19981216BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/16/19981216BIT00470/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se