Nya ledamöter i Skandias koncernledning

Nya ledamöter i Skandias koncernledning Följande personer har utsetts till nya ledamöter i Skandias koncernledning: Gordon C Boronow, ansvarig affärsutveckling. Han har arbetat i koncernen sedan 1989, bl.a. som chefaktuarie hos American Skandia. Wade A Dokken, Chief Operating Officer i American Skandia. Han har arbetat i koncernen sedan 1989 och tidigare varit bl.a. marknadschef hos American Skandia. Alan A Wilson, Managing Director Skandia Life (Storbritannien). Han har arbetat i koncernen sedan 1978 i olika befattningar hos Skandia Life. Skandias koncernledning har därmed följande sammansättning: Lars-Eric Petersson, VD och koncernchef, Jan R Carendi, stf koncernchef, Långsiktigt sparande, Jan-Mikael Bexhed, chefjurist och styrelsesekreterare, Gordon C Boronow, chef affärsutveckling, Wade A Dokken, Chief Operating Officer American Skandia, Ola Ramstedt, personaldirektör, Ulf Spång, finansdirektör och Skandia Asset Management, samt Alan A Wilson, Managing Director Skandia Life. För ytterligare information: Birgitta Hammarström, presschef Skandia, tel 08-788 27 55, 070-378 27 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00770/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00770/bit0003.jpg Bild av Alan http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00770/bit0004.jpg Bild av Gordon http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00770/bit0005.jpg Bild av Wade

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se