Press- och analytikermöte om Skandias delårsbokslut presenteras i London den 13 augusti Välkommen till Skandias informationsmöte om resultatet för andra kvartalet 2004. Skandias koncernchef Hans-Erik Andersson och medlemmar från koncernledningen kommenterar rapporten. Efter den inledande presentationen ges utrymme för frågor. Hela presentationen kan ses i efterhand på www.skandia.com. Tid: Fredagen den 13 augusti kl 11.00 - 13.00 CET Plats: City Presentation Centre, 4 Chiswell Street, London EC1Y 4UP Meddela deltagande till: Heidi Gibb at Citigate Dewe Rogerson Email: heidi.gibb@citigatedr.co.uk Fax nummer; +44 0 20 7256 7563 En telefonkonferens hålls kl 16:00 (CET), ring +44 (0) 20 7162 0195 och begär Skandia telefonkonferens. Det går också att ringa senare och lyssna på en bandad version fram till den 20 augusti 2004 på tel 44 (0) 20 8288 4459 ange kod 102192. En bandad version, liksom en bildpresentation, kommer att finnas tillgänglig på Internet, www.skandia.com. För frågor: Gunilla Svensson, Presschef Skandia, tel 08-788 42 97 Angelica Wiklund, Investor Relations Skandia, tel 08- 788 30 53 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/03/20040803BIT20590/wkr0001.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se