Ränteändring Skandiabanken Bolån fr o m 2010-07-08

Skandiabanken ändrar fr o m 2010-07-08 räntan för bolån enligt bifogad fil.

För ytterligare information: Ralf Öster (affärsområdeschef Bank), 08-463 74 75 Lena Hök (informationschef), 08-463 74 60

Skandiabanken är en utmanare på bankmarknaden och startade 1994 som en av de första bankerna med banktjänster via telefon och Internet. I banken erbjuds privatpersoner ett brett sortiment av bank- och sparprodukter. Skandiabanken är i dag verksamt i Sverige och Norge. Antalet kunder är cirka 800 000. Skandiabanken är ett helägt dotterbolag till Skandia som ingår i koncernen Old Mutual. För mer information gå till www.skandiabanken.se

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se