Ränteändring Skandiabanken Bolån fr o m 2010-07-20

Skandiabanken ändrar fr o m 2010-07-20 räntan för bolån enligt bifogad fil.

För ytterligare information: Ralf Öster (affärsområdeschef Bank), 08-463 74 75 Lena Hök (informationschef), 08-463 74 60

Skandiabanken är en utmanare på bankmarknaden och startade 1994 som en av de första bankerna med banktjänster via telefon och Internet. I banken erbjuds privatpersoner ett brett sortiment av bank- och sparprodukter. Skandiabanken är i dag verksamt i Sverige och Norge. Antalet kunder är cirka 800 000. Skandiabanken är ett helägt dotterbolag till Skandia som ingår i koncernen Old Mutual. För mer information gå till www.skandiabanken.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se