Skandia Liv förstärker kompetensen inom kapitalförvaltningen

Skandia Liv förstärker kompetensen inom kapitalförvaltningen Bo Ljunglöf har rekryterats som portföljstrateg till ledningsgruppen inom Skandia Liv Kapitalförvaltning. Bo Ljunglöf har en mångårig erfarenhet från de finansiella marknaderna, senast som vice VD för Första AP-fonden. Därtill har Kristian Nammack anställts som ansvarig för Extern förvaltning inom kapitalförvaltningen. Han kommer närmast från Tredje AP- fonden och har 15 års erfarenhet av internationell kapitalförvaltning från Merrill Lynch och Sanford Bernstein. "Det är glädjande att kunna presentera dessa förstärkningar" säger Malin Björkmo, chef för Skandia Liv Kapitalförvaltning. "Nuvarande läge på de finansiella marknaderna gör det extra angeläget att ytterligare försvara Skandia Livs Kapitalförvaltning med gedigen kunskap." Kapitalförvaltningen har tidigare förstärkts med följande personer: Marie Schöllin, tidigare Skandia Asset Management, som administrativ chef Erik Sjöström, tidigare Den Norske Bank, som portföljförvaltare Henrik Söderberg, tidigare Hagströmer och Qviberg, som portföljförvaltare Niklas Johansson, tidigare Cheuvreux Nordic Fondkommission, som portföljförvaltare och Stefan Lundbergh, doktor i ek. statistik från Handelshögskolan, tidigare Skandia Asset Management, som riskmanager "Vi fortsätter vårt arbete med att bygga upp en professionell organisation för att ge våra pensionssparare en så hög och trygg avkastning som möjligt" säger Ola Ramstedt, tillträdande VD för Skandia Liv. För ytterligare information: Mikael Millerlei, pressekreterare Skandia, tel 08-788 2333 eller 070-577 2333 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00490/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se