Skandia Liv förstärker kompetensen inom kapitalförvaltningen

Skandia Liv förstärker kompetensen inom kapitalförvaltningen Bo Ljunglöf har rekryterats som portföljstrateg till ledningsgruppen inom Skandia Liv Kapitalförvaltning. Bo Ljunglöf har en mångårig erfarenhet från de finansiella marknaderna, senast som vice VD för Första AP-fonden. Därtill har Kristian Nammack anställts som ansvarig för Extern förvaltning inom kapitalförvaltningen. Han kommer närmast från Tredje AP- fonden och har 15 års erfarenhet av internationell kapitalförvaltning från Merrill Lynch och Sanford Bernstein. "Det är glädjande att kunna presentera dessa förstärkningar" säger Malin Björkmo, chef för Skandia Liv Kapitalförvaltning. "Nuvarande läge på de finansiella marknaderna gör det extra angeläget att ytterligare försvara Skandia Livs Kapitalförvaltning med gedigen kunskap." Kapitalförvaltningen har tidigare förstärkts med följande personer: Marie Schöllin, tidigare Skandia Asset Management, som administrativ chef Erik Sjöström, tidigare Den Norske Bank, som portföljförvaltare Henrik Söderberg, tidigare Hagströmer och Qviberg, som portföljförvaltare Niklas Johansson, tidigare Cheuvreux Nordic Fondkommission, som portföljförvaltare och Stefan Lundbergh, doktor i ek. statistik från Handelshögskolan, tidigare Skandia Asset Management, som riskmanager "Vi fortsätter vårt arbete med att bygga upp en professionell organisation för att ge våra pensionssparare en så hög och trygg avkastning som möjligt" säger Ola Ramstedt, tillträdande VD för Skandia Liv. För ytterligare information: Mikael Millerlei, pressekreterare Skandia, tel 08-788 2333 eller 070-577 2333 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00490/wkr0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se