Skandia: nej till Castellums bud på Diligentia

Skandia tackar nej till Castellums bud på Diligentia Livförsäkrings AB Skandia, ägare till 6,6 procent av kapital och röster i Diligentia AB, har tagit del av Castellum AB:s erbjudande om att byta aktierna i Diligentia mot aktier i Castellum. Efter att ha studerat prospektet har Skandia beslutat att inte acceptera erbjudandet. För ytterligare information kontakta: Gunnar Blix, aktiechef Skandia Kapitalförvaltning, tel 08- 788 26 78 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00510/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se