Skandia i storaffär med Saab

Skandia i storaffär med Saab Saab har valt Skandia som enda partner för 1500 anställda men lön över 10 basbelopp, dvs över 369 000 kr, som alternativ tjänstepension, ITP. Skandia erbjuder flera storföretag tjänsten, men Saab väljer, vilket är unikt, Skandia som sin enda partner för den här gruppen. De Saab-anställda som nappar på erbjudandet erbjuds att välja mellan att placera den alternativa tjänstepensionen i Skandia Livs traditionella förvaltning och Skandia Links fondförvaltning. Skandia skapar en särskild hemsida med information där den Saab-anställde direkt kan göra sitt val. Gunnar Moberg, marknadsdirektör i Skandia, säger i en kommentar: "Detta är en viktig strategisk affär för Skandia, eftersom det är ett erkännande av Skandias flexibla försäkringslösningar. Saab efterfrågade en enda leverantör som enkelt och prisvärt kunde leverera de olika försäkringslösningar och den administration som krävdes för detta speciella uppdrag." Mats Lindman, chef för koncernstab personal på Saab, kommenterar: "Vi valde Skandia eftersom bolaget presenterade det bästa utbudet av produkter till ett konkurrenskraftigt pris. Dessutom vet vi genom många års samarbete att Skandia har en bra och tillförlitlig administration, vilket varit viktigt i valet av samarbetspartner." För ytterligare information: Birgitta Hammarström, presschef Skandia, tel 08-788 27 55, 070-378 27 55 Krister Kinell, säljare Skandia Marknad, tel 013-289424 , 070-5602059 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00200/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se