Skandia lämnar över sponsorsamarbete till if...

Skandia lämnar över historiskt sponsorsamarbete till if. Skandia har medverkat i Stockholm Open (numera Scania Stockholm Open) som huvudsponsor sedan 1969. Detta är sannolikt en av de längsta kommersiella relationerna inom idrottssverige. När Skandia efter 30 år nu överlåter rättigheterna i turneringen blir det till det nordiska bolag som nu bildas, if.Skadeförsäkring. Detta skedde vid en ceremoni på måndag kväll, då Bo Ingemarson, VD i if. överlämnade den nya handdukten från if. till Johan Flink, VD i Stockholm Open. Den ersätter därmed Skandias välkända handduk med paraplyer. "Skandia har en lång tradition som huvudsponsor för turneringen. Vårt engagemang beror på att så många av våra kunder har ett starkt intresse för tennissporten", säger Lars-Eric Petersson, koncernchef i Skandia. "Nu lämnar vi över "vår" fina tennistävling till vårt nystartade skadeförsäkringsbolag if. som vi hoppas ska få samma nytta av samarbetet som vi på Skandia har haft." "Vi på if. är mycket glada över de möjligheter som sponsorskapet i Stockholm Open ger. Att få förknippas med Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang kommer att ge vårt varumärke en flygande start, säger Bo Ingemarson, VD i if. "Dessutom är tennisspelarna oftast bra förebilder för ungdomar. I framtiden tänker if.. också satsa mer på aktiviteter för ungdomar, något som ligger helt i linje med våra tankar om hur företag kan bidra till att skapa ett bättre samhälle." För ytterligare information kontakta: Jack Frostad, informationschef if.+47-22 31 57 57, +47-92 82 62 55 Henrik Söderbäck, marknadschef if.08-788 2804, 070-526 56 03 Johan Flink, VD Stockholm Open AB, 0702-662 040 Bilder för publicering finns att hämta inom kort på: www.if-skadeforsakring.se/pressmeddelanden/press/sthopen.htm ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/08/19991108BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/08/19991108BIT00480/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se