Skandia lanserar nya och enklare paketlösningar för tjänstepension

Skandias tjänstepensionsprodukter kommer framöver att bestå av tre nivåer: Bas, Plus och Flex. Alla tre nivåerna innehåller Skandias kostnadsfria förebyggande hälsoförsäkring och en sjukförsäkring för anställda.

– Skandia gör det nu ännu enklare för företagskunderna att teckna tjänstepension genom att erbjuda en tydligare och enklare paketering än förut. Med den nya paketeringen blir det också enkelt att göra tillval för att skräddarsy produkten. Ett av målen med förenklingen är att nå de företag som idag inte har tjänstepension för sina medarbetare, säger Mats Tegin, chef erbjudande på Skandia.

Skandia Bas bygger på digital rådgivning och en gör-det-själv lösning medan Plus ger tillgång till rådgivning via telefon samt digital rådgivning för medarbetarna. Premiumpaketet Flex innebär full tillgång till alla Skandias placeringsformer och personlig rådgivning.

Alla paket innehåller Skandias unika hälsoförsäkring. Under tio år har Skandia tillsammans med kunderna halverat sjukfrånvaron med hjälp av den förebyggande sjukförsäkringen.

– Alla företag har sina specifika behov och vår nya paketering är tänkt att adressera det ännu bättre. Det alla däremot behöver är en förebyggande hälsoförsäkring och sjukförsäkring för att säkra låg sjukfrånvaro och trygghet vid sjukdom, säger Mats Tegin.

Läs mer om tjänstepensionslösningarna Bas, Plus och Flex på Skandia.se

Mats Tegin, chef erbjudande, 08-788 34 87
Pontus Haag, presschef, 08-788 47 12

Om Skandia