Skandia Lifeline satsar på Danmark

Skandia Lifeline satsar på Danmark Nu ökar Skandia Lifeline tempot och satsar på ett bredare utbud i Danmark. Skandia Lifeline garanterar att försäkringstagaren får tillgång till den bästa privata sjuk- och hälsovården i Skandinavien. Hittills har bolagets kunder haft tillgång till 11 egna mottagningar och fyra privata sjukhus i Sverige samt Lifelinejouren dygnet runt. Nu tillkommer två egna mottagningar och ett sjukhus i Danmark. Inom kort introduceras Skandia Lifelines försäkringar också i Norge. Den försäkrade garanteras att behandling/operation påbörjas inom 14 dagar utan någon ekonomisk begränsning. Genom Lifelines och privatsjukhusens nätverk är ca 800 läkare tillgängliga. Därmed utförs ca 800 operationer varje år och omkring 25000 besökare tas emot varje år. I och med kontraktet med Privathospitalet Hamlet i Köpenhamn får samtliga försäkringstagare dessutom tillgång till sjukhusets intensivvårdsavdelning. Hamlets läkare har hög kompetens, inte minst när det gäller att operera både hjärt- och kärlsjukdomar, där efterfrågan är hög. "Vårdsituationen i Danmark påminner starkt om den i Sverige med långa köer till den offentliga vården. Därför är det naturligt att satsa på Danmark som ett komplement till den allmänna sjukvården", säger Jan Wangärd, VD i Skandia Lifeline. "Vi är övertygande om att våra kunder vill ha snabb tillgång till den bästa privatvården, inte enbart finansiell ersättning. Därför har vi byggt upp ett väl fungerande nätverk av sjukhus och vårdmottagningar av hög kvalitet. Därför lanserar vi också Preferred Health Care, PHC, i Danmark. Nu får danskarna samma möjlighet som svenskarna att teckna en försäkring som ger tillträde till 17 av USA:s högst rankade sjukhus." För ytterligare frågor kontakta: Jan Wangärd, VD Skandia Lifeline, tel +46-8-788 42 13 Svend Erik Christensen, filialchef Skandia Lifeline i Danmark, tel +45-36 87 45 20 Birgitta Hammarström, presschef Skandia, tel +46-8-788 27 55, +46-70-378 27 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00050/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se