Skandia Liv höjer återbäringsräntan

Skandia Liv höjer återbäringsräntan för gamla kunder Skandia Liv har haft en mycket god avkastning inom kapitalförvaltningen under 1999 och speciellt under årets sista månader. Bolaget har därför beslutat att höja återbäringsräntan till 18 procent från och med den 1 februari 2000 för kapital som sparats hos Skandia Liv fram till 31 december 1999. För nysparande efter årsskiftet ligger återbäringsräntan kvar på 10 procent. Skandia Livs prognos visar att återbäringsräntan bör kunna ligga kvar på denna höga nivå fram till hösten. Samtidigt är läget på de finansiella marknaderna instabilt, varför det är omöjligt att ange någon definitiv tidsperiod. Tills vidare beräknas Skandia Livs kunders försäkringskapital att växa med 1,5 procent per månad, vilket motsvarar 2,8 miljarder kr per månad. Siffrorna beräknas brutto, före avdrag för skatt. Kontaktpersoner: Magnus Ohlsson, VD Skandia Liv, tel: 08-788 35 37 Marie-Louise Wenander, Chefaktuarie Skandia Liv, tel: 08-788 46 65 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00070/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se