Skandia Liv höjer återbäringsräntan

Skandia Liv höjer återbäringsräntan Från den 1 januari 2002 höjer Skandia Liv återbäringsräntan till 4 procent före skatt. Före höjningen har återbäringsräntan varit 3 procent före skatt. Skandia Liv har haft en bra avkastning inom kapitalförvaltningen under de senaste månaderna vilket påverkat bolagets kollektiva konsolidering positivt. Den kollektiva konsolideringen var per den 30 november 104,2 procent. Bolaget väljer nu därför att höja återbäringsräntan. Marie-Louise Wenander, chefaktuarie Skandia Liv säger i en kommentar: "Det gångna året har inneburit en stor turbulens på världens finansmarknader. Traditionell livförsäkring är ett långsiktigt sparande och Skandia Liv har under 2001 kunnat ge sina trogna kunder en genomsnittlig återbäringsränta på 8,5 procent, vilket står sig mycket väl i jämförelse med annat sparande." Kontaktpersoner: Magnus Ohlsson, VD Skandia Liv, tel: 08-788 35 37 Marie-Louise Wenander, Chefaktuarie Skandia Liv, tel: 08-788 46 65 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00160/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00160/bit0001.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se