Skandia Liv står bakom kapitaltillskott till If

Skandia Liv står bakom kapitaltillskott till If Skandia Liv står bakom att lämna det kapitaltillskott på SEK 1,6 miljarder, som styrelsen för If tillfrågat sina ägare om. För Skandia Livs del innebär det MSEK 100,6 i ökat aktiekapital och MSEK 60,4 i form av förlagslån. För ytterligare information: Malin Björkmo, CIO, 08-788 4396 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00430/wkr0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se