Skandia Liv tar över Länsförsäkringar Livs bestånd av kommunala bolag

Pressmeddelande 20070831

Skandia Liv kommer att ta över Länsförsäkringar Livs bestånd av förmånsbestämda tjänstepensioner för kommunala bolag under hösten, om Finansinspektionen godkänner överlåtelsen. Alla berörda kunder har redan blivit informerade.

Torbjörn Callvik, Affärschef inom Skandia Liv säger:

"Skandia Liv har både bra administration och en stark finansiell ställning som ger våra kunder en hög återbäring. Med förvärvet kan vi nu kraftsamla kring ett nytt kundsegment".

Hans-Åke Johnsson, chef för Marknadsstöd inom affärsområde Företag på Länsförsäkringar Liv fortsätter:

"De kommunala bolagens tjänstepensioner är inte en del av vår kärnaffär och det är därför som vi nu överlåter denna verksamhet till Skandia Liv"

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se