Skandia Livs konsolidering för juli ligger kvar på 97 procent. Räntan är oförändrad, 3 procent Skandia Livs konsolideringsgrad är oförändrad i juli jämfört med föregående månad dvs. 97 procent. Vid årsskiftet var konsolideringsgraden 95 procent. Räntan är oförändrad, 3,0 procent. Så fungerar Skandia Livs konsolideringspolicy Skandia Livs konsolideringspolicy styr hur kapitalavkastningen fördelas till försäkringarna. När konsolideringsgraden ligger inom intervallet 95 -115 procent fördelas avkastningen till försäkringarna med hjälp av räntan på försäkringskapitalet. Vid 95 procent sänks försäkringskapitalet så att konsolideringsgraden blir 100 procent. När konsolideringsgraden överstiger 115 procent görs en höjning av kundernas försäkringskapital så att konsolideringsgraden blir 110 procent. För ytterligare frågor: Bengt-Åke Fagerman, vVD Skandia Liv, tel 08-788 2150 Gunilla Svensson, Presschef, tel 08-788 42 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT21130/wkr0001.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se