Skandia står bakom kapitaltillskott till If

Skandia står bakom kapitaltillskott till If Skandia står bakom att lämna det kapitaltillskott på SEK 1,6 miljarder, som styrelsen för If tillfrågat sina ägare om. För Skandias del innebär det MSEK 193,6 i ökat aktiekapital och MSEK 116,6 i form av förlagslån. För ytterligare information: Harry Vos, Investor Relations, 08-788 3643 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00400/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se