Skandia står bakom kapitaltillskott till If

Skandia står bakom kapitaltillskott till If Skandia står bakom att lämna det kapitaltillskott på SEK 1,6 miljarder, som styrelsen för If tillfrågat sina ägare om. För Skandias del innebär det MSEK 193,6 i ökat aktiekapital och MSEK 116,6 i form av förlagslån. För ytterligare information: Harry Vos, Investor Relations, 08-788 3643 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00400/wkr0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se