Skandia startar internetbank i Schweiz

Skandia startar internetbank i Schweiz Idag öppnar Skandia Bank Switzerland sin verksamhet. Banken är ett helägt dotterbolag till Skandia och fristående från SkandiaBanken som är etablerad i Sverige, Norge och Danmark. Banken erbjuder sina tjänster främst till personer som är bosatta utanför sitt hemland. Banken tillhandahåller tjänster som exempelvis inlåningskonto, kreditkort, fond - och aktiehandel samt konton i olika valutor. Besök gärna bankens webbplats: www.skandiabank.ch För ytterligare frågor: Mats Göransson, vd Skandia Bank Switzerland, tel +41 1 389 26 00 Carl-Henrik Knutsson, kommunikationschef Skandia, tel 08-788 25 00 eller 070-5694227 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00510/wkr0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se