Skandia startar internetbank i Schweiz

Skandia startar internetbank i Schweiz Idag öppnar Skandia Bank Switzerland sin verksamhet. Banken är ett helägt dotterbolag till Skandia och fristående från SkandiaBanken som är etablerad i Sverige, Norge och Danmark. Banken erbjuder sina tjänster främst till personer som är bosatta utanför sitt hemland. Banken tillhandahåller tjänster som exempelvis inlåningskonto, kreditkort, fond - och aktiehandel samt konton i olika valutor. Besök gärna bankens webbplats: www.skandiabank.ch För ytterligare frågor: Mats Göransson, vd Skandia Bank Switzerland, tel +41 1 389 26 00 Carl-Henrik Knutsson, kommunikationschef Skandia, tel 08-788 25 00 eller 070-5694227 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00510/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se