Skandia vinnare i ITP-upphandling

Skandia blev vinnare i upphandlingen av tjänstepension för landets 1,8 miljoner privatanställda tjänstemän. Skandias traditionella försäkring är sedan tidigare valbar och får fortsatt förtroende inom ITP.

Skandias erbjudande inom ITP18 skapar mycket goda möjligheter till avkastning och i förlängningen trygga pensioner för privatanställda tjänstemän. Traditionell försäkring kommer att vara valbart inom ITP18 från den 1 oktober 2018.

– Att vi fortsätter att vara valbara inom traditionell försäkring är ett bevis på ett starkt erbjudande. Vi blev i dagarna utsedda till årets livbolag, tillsammans med dagens besked visar det att vi är det ledande pensionsbolaget, säger Skandias koncernchef Frans Lindelöw.

Skandia har goda förutsättningar att leverera bra och stabil riskjusterad avkastning inom ramen för produkten traditionell försäkring. Skandia är finansiellt starkt och har en väldiversifierad portfölj med en högre andel alternativa investeringar i portföljen än övriga bolag.

Pontus Haag, presschef, 08-788 47 12
pontus.haag@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se.

Skandia är ett ledande pensionsbolag med en 160-årig historia av produktutveckling och samhällsengagemang. Vårt arbete skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se