Sveriges äldsta bloggare – nu på Instagram

Skandia lanserar sitt Instagramkonto @Skandiase, genom att först låna ut det till Dagny Carlsson, 102 år. Hon kommer att instagramma om sitt liv med både gamla och nya foton under temat #livsfaser. Förhoppningen med Instagramsatsningen är att starta en diskussion mellan generationer om hur livet kan se ut i olika faser. Det kan handla om allt från att flytta hemifrån, till att gifta sig och bli äldre.

– Det kommer bli några tillbakablickar, men också andra typer av reflektioner om då och nu, så som man kan göra när man föddes samma år som Titanic sjönk och har levt genom två världskrig, säger Dagny Carlsson.

Hon fick sin första dator när hon var 93 år gammal och började blogga för nästan tre år sedan. Sedan ett år tillbaka är Dagny Carlsson gästbloggare hos Skandia.

– Vi är väldigt glada att ha Dagny hos oss på bloggen och att nu också få ta med henne ut på Instagram. Förutom att vara en inspirerande människa tycker vi att en 100-årings perspektiv är relevant och intressant både ur ett mänskligt perspektiv och ur ett sparperspektiv. Dagny kan också tjäna som en påminnelse om behovet av att tänka längre. Vi lever allt längre och är friskare och mer aktiva allt högre upp i åldrarna, vilket såklart påverkar vikten av att tänka långsiktigt i pensionssparandet, säger Anna Wehlin, kommunikatör på Skandia.

Anna Wehlin, kommunikatör Skandia, 08-788 22 81

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press

Bli kund på: http://www.skandia.se

Skandia är en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncerner. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år och har en stark tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar rikare liv för människor med hjälp av lösningar inom sparande, pension, ekonomisk trygghet och vardagsekonomi, och genom att underlätta för dem att fatta kloka beslut om sin ekonomi. Vi har 2,5 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på 526 miljarder kronor och 2 500 anställda. Läs mer på www.skandia.se