Vision väljer Skandia för sina 190 000 medlemmar

Fackförbundet Vision har efter en upphandling tillsammans med Försäkringsstrategerna i Stockholm AB, valt Skandia som leverantör av gruppförsäkring för sina 190 000 medlemmar. Gruppförsäkringen ger ekonomisk trygghet vid sjukdom, dödsfall och olycksfall.

– Det är fantastiskt roligt att Vision väljer Skandias gruppförsäkring. Jag ser det som ett kvitto på att Skandia har ett mycket bra grupperbjudande som ligger i framkant och som dessutom utökats med hälsotjänster,  för att möta dagens behov av försäkringsskydd. Vision får ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande som kommer att vara intressant för både befintliga och nya medlemmar, säger Monica Reinel, kundansvarig på Skandia.

Försäkringarna erbjuds till dem som är medlemmar i Vision. Make/maka/sambo kan också teckna försäkring.

– I en tuff konkurrens var Skandia det bolag som lämnade de bästa villkoren till bästa pris. Det blir ett mycket förmånligt erbjudande till våra medlemmar, säger Kerstin Eriksson, administrativ chef på Vision.

Avtalet träder i kraft den 1 januari 2018 då 140 000 försäkrade flyttas över till Skandia.

Om Vision: Vision är ett fackförbund som ingår i TCO. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag eller kyrkan.  De 190 000 medlemmarna finns inom tusentals olika yrken, och är Sveriges största fackförbund för chefer i offentlig verksamhet. Vision är det förbund inom TCO som procentuellt ökar mest i antalet medlemmar.

Pontus Haag, presschef, 08-788 47 12
pontus.haag@skandia.se

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press

Om Skandia