700 kvm herrgård till priset av en etta i Stockholm city

Nu finns möjlighet att förvärva Wäija Herrgård med tillhörande park- och skogsmark för priset av en etta i Stockholms innerstad. Herrgården är uppförd i början av 1900-talet och dess 700 kvadratmeter är fördelat på 17 rum med salar och salonger, storslagna öppna spisar, bibliotek och vinkällare. Utropspriset är 3,5 miljoner kronor, vilket är ungefär detsamma som en mindre lägenhet i Stockholms innerstad.

Wäija Herrgård är ett norrländskt kulturarv, kustnära beläget i Kramfors i Ångermanland. Upphovsmannen heter John Ekman och år 1924 skapade han Wäija herrgård i nyklassisk stil.

Huvudbyggnaden på 2,5 våningar (+ källare) består av stora salonger, matsal, glasveranda, öppna spisar, ekboasering, stuckatur samt tak- och väggmålningar. Allt vackert bevarat.

Därutöver finns bland annat bibliotek, 11 sovrum och i källaren finns dessutom en vinkällare. Den tillhörande trädgårdsmästarbostaden inrymmer 5 rum, varav 2 sovrum, kök, badrum.

Till fastigheten ingår även ett lusthus samt ett äldre stall som numera används som garage.

Utropspriset är 3,5 miljoner kronor.

För mer information och bilder:

Kontakt:

Torbjörn Sverker, SkandiaMäklarna i Örnsköldsvik

torbjorn.sverker@skandiamaklarna.se

070-633 99 79

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 85 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kvalitet inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se

Taggar:

Om oss

SkandiaMäklarna startade 1980 med ett kontor på Östermalm i Stockholm. Idén var att erbjuda tjänster med högre kvalitet än andra i branschen. Sedan 1992 har företaget växt på franchisebasis. Idag är SkandiaMäklarna ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag med cirka 500 medarbetare på 90 kontor. Företaget förmedlar privatboende, dvs. villor, bostadsrätter och fritidshus, samt kommersiella fastigheter, gods, gårdar och lantbruk med verksamhet i både Sverige och Spanien.