SkandiaMäklarna ser tydliga resultat av den personliga satsningen i sociala medier och lanserar ”socialt paket”

SkandiaMäklarna gläds åt resultaten av 2016 års stora satsning på digitala och sociala medier. Under året har företagets mäklare utbildats i ”social selling” det vill säga att driva försäljning via sociala medier.

SkandiaMäklarnas mäklarkår har genomgått en omfattande utbildning i digitala medier och fått verktyg för att fullt ut kunna profilera bostäder mot rätt målgrupp och interagera med bostadsspekulanter socialt på webben. Under 2017 kommer samtliga anställda i kedjan att ha genomgått utbildning och således vara diplomerade inom sociala medier.

– Självklart finns vi sedan länge i samma kanaler som våra kunder, skillnaden nu är att våra mäklare jobbar ännu mer aktivt i sociala medier. Givetvis erbjuder vi, 360, 3D-bilder med möjlighet att titta via VR-glasögon, flygbilder mm men vår erfarenhet säger oss att den stora skillnaden ges när mäklaren t ex håller en livevisning och dessutom har möjlighet att ha en dialog med potentiella köpare via sociala medier. Därför kommer vi fortsatt se till att våra mäklare har den bästa kunskapen i alla möjligheter som sociala medier erbjuder säger Sandra Miller Kinge, marknadschef på SkandiaMäklarna

SkandiaMäklarna har hittills under 2016 sänt ett 40-tal livevisningar av bostäder på Facebook. Resultatet har varit över förväntan med exempel såsom besöksrekord på den vanliga visningen, ökat antal besökare till bostadsannonserna, fler budgivare och internationella spekulanter som enbart tagit del av livevisningen som följd. Exempelvis såg drygt120 besökare en livevisning från Vasastan med stort engagemang och i efterhand har den visats 19 000 ggr. Nu kommer SkandiaMäklarna fortsätta vidareutbilda och hålla sina mäklare uppdaterade med det senaste löpande inom detta område.

- Att man idag kan se en livevisning i mobilen av den bostad man är intresserad av och få svar på sina frågor av mäklaren, trots att man inte är där fysiskt gör stor skillnad. Vi är enormt glada att våra fantastiska mäklare vill vara bäst även i denna kanal, säger Sandra Miller Kinge, marknadschef på SkandiaMäklarna.

Den 1 december lanserar SkandiaMäklarna det Sociala Paketet som erbjuds alla bostadssäljare. Paketet innehåller bland annat målgruppsanpassad exponering i sociala kanaler samt livevisning av bostaden på Facebook.

SkandiaMäklarna är en av Sveriges främsta fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 90 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende med verksamhet i Sverige och Spanien. Läs mer på www.skandiamaklarna.se