SkandiaMäklarna skänker 1 000 kr per bostadsaffär till Rosa Bandet

SkandiaMäklarna är stolt partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj som pågår under oktober. Alla kedjans 78 mäklarkontor är delaktiga och kommer skänka 1 000 kronor per såld bostad till Rosa Bandet. Målsättningen är att samla in en miljon kronor.

Varje dag får 20 kvinnor i Sverige bröstcancer. Rosa Bandet-kampanjen syftar till att bekämpa detta genom att öka kunskapen om sjukdomen och samla in pengar till Svensk cancerforskning. SkandiaMäklarna stödjer insamlingen genom olika aktiviteter som kommer färga bostadsmarknaden rosa i oktober. För varje lägenhet eller villa som säljs via något av mäklarfirmans 78 kontor kommer 1 000 kronor oavkortat gå till cancerforskningen.

– En av tre personer får cancer någon gång i livet. Men faktum är att alla drabbas – direkt eller indirekt av den här sjukdomen. Det är därför självklart för oss att vara med och stötta forskningen och engagera oss i kampen mot cancer. Vårt strå till stacken blir via bostadsförsäljningen där vi kommer skänka 1 000 kr per affär - det är något vi tror att även våra kunder uppskattar, säger Fredrik Helmstrand, VD för SkandiaMäklarna.

SkandiaMäklarna kommer utöver bidraget per bostadsaffär även erbjuda kostnadsfria värderingar av bostäder under kampanjperioden. Parallellt anordnas även en tävling där deltagarna uppmanas att skicka in bilder på temat ”rosa inredningsstil”. Bästa eller roligaste rosa inredningen vinner en lyxig rosa vinst.

Rosa Bandet-kampanjen avslutas med en TV-sänd gala, ”Tillsammans mot cancer”, den 27 oktober.

Fredrik Helmstrand, VD SkandiaMäklarna 073-367 99 00,

e-post: fredrik.helmstrand@skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 430 medarbetare på 78 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se