Skadegörelse polisanmäld

Skadegörelse i utterhägnet på Skånes Djurpark har idag polisanmälts. Skadegörelsen fick till följd att uttrarna smet ut ur en öppning i nätet som omger hägnet. Den ena uttern har återfunnits och är tillbaka i parken, medan den andra fortfarande saknas.

– Den saknade uttern är förmodligen i närheten eller i en av sjöarna där det finns gott om fisk. Vi har goda förhoppningar att även denna utter ska hitta hem, säger Karin Wikström, verksamhetschef, som ser allvarligt på det inträffade och har därför polisanmält händelsen.

Bevakningen i parken, efter stängningsdags, har utökats.

– Vi vill uppmana allmänheten att inte försöka fånga uttern om man ser den. Det bästa är att kontakta Skånes Djurpark på tel 0413-55 30 60.

För ytterligare information,

kontakta verksamhetschef Karin Wikström, tel 070-244 64 29, karin@skanesdjurpark.se.

www.skanesdjurpark.se

Taggar: