Tre björnungar i Skånes Djurpark

Under vintern har björnparet Ester och Glok fått tillökning. Två små björnflickor och en björnpojke har fötts i idet. När de föddes var de små som ekorrar, men har nu diat och ökat både i storlek och vikt. Ester diar dem, trots att hon inte ätit under hela vintern i idet. Karin Wikström, VD Skånes Djurpark:  "– Än är de ganska blyga, men i takt med att de växer blir de också modigare. Vi kan inte förvänta oss att de ska visa sig riktigt än, men och om några veckor kommer de förmodligen att busa runt uppe på björnberget."

Björnmatning ingår i det ordinarie programmet kl 13 varje dag . Då får också gästerna en chans att höra mer om Ester, Glok och björnungarna.

Påskprogram från Skärtorsdagen

Skärtorsdagen inleder påskfirandet i djurparken. Det blir Äggjakt och nykläckta kycklingar, ponnyridning kl 12-15, Upptäckarpass, djurmatningar enligt dagens program (kryp&kräl kl 10.30, säl kl 11, björn kl 13 och älgmatning kl 14.45), möten med Mullvaden i Baslägret och med våra Äventyrare – parkens guider.

Öppet kl 10-17 hela påsken.

För ytterligare information, kontakta:

Karin Wikström , VD Skånes Djurpark Resort, tel: 072-715 35 50. karin@skanesdjurpark.se

Anna Blinkowski , zoologisk chef Skånes Djurpark Resort, tel: 072-715 35 25. anna@skanesdjurpark.se

www.skanesdjurpark.se

För högupplösta bilder : se http://news.cision.com/se/skanes-djurpark .

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Karin Wikström, VD Skånes Djurpark: