Mats Devert ny vd för Svenska Stadsnät

Mats Devert har utsetts till ny vd för Skanovas dotterbolag Svenska Stadsnät.

- Jag är mycket glad över att kunna meddela att Mats Devert går in som ny vd för Svenska Stadsnät omgående. Mats erfarenhet och kompetens inom området kommer att bidra till att Svenska Stadsnät får en fortsatt bra utveckling. Med Mats Devert som vd kommer Svenska Stadsnät att fortsätta fokusera nätaffären och förvärven av stadsnät, säger Ove Alm styrelseordförande för Svenska Stadsnät tillika vd för Skanova.

Mats Devert har sedan årsskiftet innehaft posten Director Business Development på Svenska Stadsnät och har dessförinnan varit vd och styrelseordförande för Gothnet, liksom styrelseordförande för Svenska Stadsnätsföreningen.

För mer information kontakta: Inger Gunterberg, informationschef på Skanova, 070-637 27 71

Skanova är ett bolag inom TeliaSonera-koncernen. Företaget erbjuder Sveriges största öppna fiber- och kopparnät och står för en stor del av landets fiberutbyggnad. Skanovas nät täcker hela landet och är tillgängligt för alla teleoperatörer. Läs mer på www.skanova.se

Om oss

Skanova äger och driver Sveriges största öppna nät. Vårt högkvalitativa fiber- och kopparnät täcker hela Sverige, har en mycket hög driftsäkerhet och är tillgängligt för alla teleoperatörer. Med nätet som bas kan våra kunder erbjuda förstklassiga produkter inom bredband, mobiltelefoni och kabel-tv till företag och privatpersoner. Skanova är ett helägt dotterbolag till Telia Company.Läs mer på www.skanova.se