Höjt bud från Acsnacs Energi

Acsnacs Energi AB (”Acsnacs Energi”) offentliggjorde den 6 september 2018 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Skånska Energi att överlåta samtliga aktier i Skånska Energi till Acsnacs Energi för 60 kronor kontant per aktie. Infranode Energi AB offentliggjorde den 21 september 2018 ett konkurrerande erbjudande om 70 kronor kontant per aktie.

Acsnacs Energi offentliggjorde den 23 september 2018 en höjning av sitt erbjudande. Nu erbjuds 72 kronor kontant per aktie i Skånska Energi.

Det åligger styrelsen för Skånska Energi att senast en vecka före acceptfristens utgång, den 8 oktober kl 17.00, i Acsnacs Energis erbjudande återkomma med sin rekommendation till aktieägarna.

Jens Wikstedt, styrelseordförande
E-post: jens.wikstedt@skanska-energi.se

Marianne Sernevi, VD
E-post: marianne.sernevi@skanska-energi.se

Denna information är sådan som Skånska Energi AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 september 2018 kl. 08.50.

Skånska Energi driver egen småskalig och kostnadseffektiv elproduktion i vattenkraftverk. Elnätet är beläget norr och öster om Lund och består huvudsakligen av markförlagd kabel för att säkra elleveranserna. Skånska Energi levererar 100 procent förnybar och utsläppsfri el inom och utom det egna elnätet och är en ledande aktör inom klimateffektiva energilösningar.

Skånska Energis B-aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank.