Stort intresse för Skanskas fastigheter på Hjälmarekajen i Malmö

Skanska Öresund i Malmö har tecknat hyresavtal avseende ca 4 600 m² kontorslokaler i Kv Väktaren vid Hjälmarekajen i centrala Malmö. Av dessa är ca 2 200 m² nytecknade kontrakt med Dynapac AB, Ferrero Scandinavia AB och Infodata AB, där avtalen löper på tre till sex år. Ca 2 400 m² har omförhandlats på ytterligare fem år med konsult- och revisionsföretaget Deloitte. Hjälmarekajen utgör entréstråket till Malmö Högskola och Universitetsholmens nya stadsområden. Här planeras för nybyggnation av totalt 26 000 m² kontorslokaler. Skanska påbörjar den första etappen vid årsskiftet. ”Universitetsholmen är på väg att bli ett av Malmös hetaste områden, vilket avspeglas i det stora intresset för fastigheterna längs Hjälmarekajen. Vi gläder oss åt att få hälsa våra hyresgäster välkomna till ett kontor med ett sjönära läge som ändå har city och kommunikationer alldeles inpå knuten”, säger Richard Hultin, marknadschef, Skanska Öresund.