Caitriona O’Connor ny Global Social Media Manager på Skanska

Som ett led i att stärka och utveckla Skanskas närvaro i sociala medier har Skanska rekryterat Caitriona O’Connor som ny Global Social Media Manager.

Caitriona O’Connor kommer närmast från Saab AB där hon senast haft rollen  som Global Digital Brand Manager. Hon har även stor erfarenhet av att arbeta som konsult och rådgivare åt några av Sveriges största företag med uppdrag att utveckla deras närvaro i sociala medier.

– Jag ser fram emot att ingå i Skanskas kommunikationsstab och att jobba åt ett företag vars arbete är så påtagligt på många marknader runt om i världen. Det ska bli mycket spännande och roligt att få utveckla Skanskas sociala kanaler och bidra till att skapa meningsfulla dialoger med de olika målgrupperna, säger Caitriona O’Connor, Global Social Media Manager, Skanska AB.

Skanskas globala sociala medier-kanaler har vuxit mycket snabbt. Efter bara två år utnämndes Skanska till ett av de ledande internationella företagen i Sverige på LinkedIn med totalt över 200 000 följare. De sociala medierna är en integrerad del i arbetet med att skapa dialog kring hur vi kan bidra till att utveckla samhället, men också för att bidra till affären och att rekrytera nya medarbetare.

– Varje dag följer hundratusentals människor i olika delar av världen Skanska i de sociala kanalerna. Genom att jobba mer strategiskt med kanalerna på de olika marknaderna kommer vi att kunna stärka varumärket och dialogen med våra målgrupper. Caitriona är rätt person för det uppdraget. Hon har erfarenhet av internationella företag, är metodisk och strategisk och vi ser mycket fram emot att jobba med henne, säger Edvard Lind, presschef, Skanska AB.

Edvard Lind, presschef, Skanska Sverige, tel: 010-448 88 08

Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2014 till drygt 30 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2014 cirka 1 700 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.