Fredrik Lantz ny uthyrnings- och marknadschef i Skanska Fastigheter Stockholm

Fredrik Lantz har utsetts till ny uthyrnings-och marknadschef för Skanska Fastigheter Stockholm. Han efterträder Fredrik Bergenstråhle som utsetts till ny VD för bolaget.

Fredrik Lantz har en lång erfarenhet från Skanska där han arbetat med fastighetsutveckling i 20 år i roller som bland annat fastighetschef och transaktionschef. De senaste åren har han fokuserat på marknadsföring och uthyrning av projektområdet vid Solna station där första etappen Solna United kommer att stå klar hösten 2019.

– Jag är väldigt glad att Fredrik tar sig an denna roll. Han har en bred och gedigen erfarenhet inom fastighetsutveckling och ett starkt engagemang i frågor om framtidens arbetsplatser. Den kombinationen kommer att bidra positivt till vår fortsatta utveckling, säger Fredrik Bergenstråhle, VD för Skanska Fastigheter Stockholm.

Fredrik Lantz tillträdde tjänsten som ny uthyrnings- och marknadschef för Skanska Fastigheter Stockholm den 11 juni.

– Jag ser fram emot att få leda arbetet med att erbjuda attraktiva arbetsplatser till våra framtida hyresgäster. Vi har flera spännande projekt på gång i Stockholm, säger Fredrik Lantz.

Fredrik Lantz, tillträdande marknads- och uthyrningschef, Skanska Fastigheter Stockholm, tel: 010-448 14 79

Direktlinje för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 9 300 medarbetare. Intäkterna uppgick 2017 till cirka 41 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde cirka 2 300 nya hem.