Iskristallen fortsatt stekhett

I helgen hade Skanska premiär för den tredje och sista etappen av bostadskvarteret Iskristallen på Kungsholmen. Precis som tidigare var intresset enormt stort. Även den dyraste etagevåningen på 11,1 miljoner kronor blev uppbokad.

Trots att helgen bjöd på högsommarväder kom drygt 150 par på söndagens premiär av den sista etappen av bostadskvarteret Iskristallen på Kungsholmen. Över 80 intresseanmälningar lämnades in på de totalt 60 lägenheter som utgör den sista etappen.

De allra flesta etagevåningarna i huset blev uppbokade, även den dyraste på 11,1 miljoner kronor. Kungsholmens mest centrala läge i kombination med modern arkitektur och balkongläge gör lägenheterna extremt åtråvärda.

– Intresset är verkligen enormt starkt för kvarteret Iskristallen. Lägenheterna ligger på ett av Kungsholmens absolut bästa lägen med närhet till parker, vatten och city, Britt Blomkvist, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Många stora lägenheter
Totalt utgör kvarteret Iskristallen tre hus som rymmer 168 lägenheter, från 42 till 149 kvadratmeter. De flesta av lägenheterna i kvarteret kommer att vara treor och fyror upp till 107,5 kvadratmeter stora.

– Bristen på lite större lägenheter är tydlig i området. Därför har Iskristallen fler större lägenheter som passar för barnfamiljer som vill bo kvar på Kungsholmen. De lägenheter som inte bokades släpps till allmänheten idag och då är det först till kvarn som gäller, säger Britt Blomkvist.

Första inflyttning i kvarteret Iskristallen kommer att ske i februari/mars 2012.

Britt Blomkvist, bostadssäljare, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 10 67
Niclas Strahner, pressansvarig, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2010 till cirka 23 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2010 cirka 1 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.