Malmöborna välkomna på öppet hus när nya mötesplatsen STUDIO slår upp dörrarna

På fredag öppnar Malmös nya mötesplats STUDIO och det firar Skanska tillsammans med Malmöborna som bjuds in till invigningen. Välkomna att uppleva den nya samlingsplatsen i staden.

Fredag 14 oktober hålls guidade visningar i huset varje timme mellan kl 10 och 18. För allmänheten finns då möjlighet att kika in de nya hotellrummen hos Story Hotel eller njuta av utsikten från baren på takterrassen. Under dagen bjuds gästerna även på underhållning och mat.

STUDIO, som har utvecklats av Skanska ligger på Universitetsholmen mitt i centrala Malmö, kommer att bli en ny samlingsplats för Malmös – och hela Skåneregionens – näringsliv. I den 14 våningar höga byggnaden blandas kontor och hotell med publika och sociala utrymmen som restauranger, caféer och en skybar.

– STUDIO är unikt för Malmö. Huset kommer att leva dygnet runt och bli en del av ett internationellt community. Det vill vi fira tillsammans med Malmöborna, säger Andreas Lundberg, Konceptägare STUDIO på Skanska Öresund AB.

När: 14 oktober mellan kl. 10.00–18.00
Var: Nordenskiöldsgatan 24, Malm
ö

För media arrangeras även en särskild visning torsdagen 13 oktober kl. 9.00

Läs mer om projektet STUDIO på: studiomalmo.com eller skanska.se/nylokal

Andreas Lundberg, Konceptägare STUDIO, Skanska Öresund, tel: 010-448 32 69

Anna Björklund, Projektchef STUDIO, Skanska Öresund, tel: 010 44 83 390

Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2015 till 27 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2015 cirka 2 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.