Ny kundcenterchef för Skanska Maskin i Helsingborg

Jonas Mårtensson har anställts som kundcenterchef för Skanska Maskin i nordvästra Skåne. Uthyrningsdelen återfinns i Helsingborg.

Skanska Maskin expanderar kraftigt och har idag 21 kundcenter runt om i landet. Företaget erbjuder uthyrnings- och etableringsservice till hela byggbranschen. Till vårt kundcenter i Helsingborg har vi nu rekryterat Jonas Mårtensson som kundcenterchef. Jonas kommer senast från rollen som verkstadschef för Skanska Maskins el- mekanik- och motorverkstäder i Malmö.

- Vi ser stora affärsmöjligheter i Helsingborg med omnejd och är väldigt nöjda att vi lyckats rekrytera rätt person till jobbet som kundcenterchef, säger Jens Rundberg, distriktschef för Skanska Maskin i södra Sverige.

Skanska Maskin AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige AB. Vi vänder oss till hela byggbranschen. Skanska Maskin erbjuder sig att ta ett helhetsansvar för etableringen av din byggarbetsplats. Vi hyr ut maskiner och utrustning, och är servicepartner genom hela projektet. I vårt sortiment finns allt från kranar och gröna bodar till säkra verktyg, el, värme, skyddsutrustning mm. Vi har en erfaren personal som alltid finns till hands, allt för att skapa en effektiv, säker och grön arbetsplats.

www.skanska.se/maskinuthyrning.

Jens Rundberg, Distriktschef region syd, tel: 010 - 448 66 18, Mobil: 076-116 52 87
Mia Trahn, presstalesman, Skanska: 010 – 448 44 40
Direktlinje för media: 010 – 448 88 99

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2011 till cirka 27 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2011 cirka 1 150 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.