Skanska säljstartade eftertraktade hus i Täby Kyrkby

I helgen var det premiär för det andra kvarteret av radhusen i Trädgårdsallén. Skanska släppte 13 nya och flexibla radhus i Täby Kyrkbys bästa läge.

Förr var markerna kring Trädgårdsallén ett sommarstugeområde. De senaste åren har området förvandlats till en villaidyll. Lugnet och närheten till naturen präglar området. Det är en stark anledning till att husen i Trädgårdsalléns första kvarter varit så eftertraktade.

– Det var ett stort intresse för det första kvarteret. Säljstartade av det andra kvarteret bestående av 13 radhus präglades av samma efterfrågan. Vi fick in ett flertal bokningar på plats, säger Linda Saxton, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Flexibla familjehus – 5:or kan bli 7:or
I takt med att familjen växer och behoven förändras och fler rum behövs har Skanska designat radhusen på Trädgårdsallén så att de lätt kan byggas om. Exempelvis går det att sätta in extra väggar på den inredda vinden så att man kan skapa upp till 7 rum och kök beroende på familjesituation.

Dessutom har vissa av husen öppen planlösning och andra har istället fler rum på entréplan så man kan välja det hus som passar bäst för de egna familjebehoven.

– Det är en stor fördel att vi kan erbjuda en sådan flexibilitet. För en familj är det otroligt viktigt att ha möjligheten att välja mellan en öppen planlösning eller fler rum, säger Linda Saxton.

Köparen av Skanskas radhus väljer mellan en stor eller mindre trädgård och i de gemensamma skyddade innergårdarna finns gott om plats för grannarna att umgås. Det finns även skolor, barnomsorg och Täby Idrottsplats med fotbollsplaner, elljusspår, en större idrottshall samt ridskolor och golfbanor i närheten.

Radhusen i Trädgårdsallén har en boarea mellan 150-160 kvadratmeter. Priset på radhusen ligger på 3 575 000 kronor och 4 100 000 kronor. Skanska räknar med inflyttning mars-oktober 2012.

För mer information, var vänlig se

Linda Saxton, bostadssäljare, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 78 31,
Niclas Strahner, pressansvarig, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010-448 16 08

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2010 till cirka 23 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2010 cirka 1 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.