Attraktiva lägenheter till den kommunala bostadskön

Attraktiva lägenheter till den kommunala bostadskön I ett samarbete mellan Bostadsförmedlingen och Skanska kommer 23 lägenheter i CityCronan, det förnyade kvarteret Grävlingen vid Mäster Samuelsgatan i Stockholm, att förmedlas via bostadsförmedlingen. Inte sedan 1997 har bostadsförmedlingen fått så många innerstadslägenheter i nyproduktion från en enskild privat fastighetsägare. Också då var det Skanska. Gunnar Söderholm, VD, säger i en kommentar att förmedlingens regelbundna kontakter med fastighetsägare nu börjar ge resultat. - Det är mycket glädjande att bostadsförmedlingen nu kan erbjuda 23 nybyggda lägenheter mitt i centrala staden. Samarbetet med Skanska har varit mycket smidigt och förtroendefullt och visar att förmedlingen har goda möjligheter att få in attraktiva lägenheter från seriösa fastighetsägare Anders Kupsu, VD för Skanska Fastigheter Stockholm säger att det känns bra att kunna lämna lägenheter till Bostadsförmedlingen utifrån den frivilliga överens-kommelse som finns mellan fastighetsägarföreningen och bostadsförmedlingen. - Bostadsförmedlingen har en kompetent och professionell hantering av sin kö. Det är dessutom spännande att vi är med och skapar förutsättningar för ett mer levande city. Skanska har arbetat med den arkitektoniska utformningen både av fastigheten och omgivningen, för att skapa en miljö som känns tilltalande och säker för de människor som skall vistas där. Bostäderna är en liten del av CityCronan ,som kvarteret nu kallas. Det består i övrigt av 45.000 kvm kontor och butiker. Inflyttning i bostäderna sker våren 2003. CityCronan skall bli ett levande stadskvarter med en blandning av bostäder, butiker och kontor. För ytterligare information, kontakta: Gunnar Söderholm, VD för Bostadsförmedlingen, tel 08-785 88 78 Anders Kupsu, VD för Skanska Fastigheter Stockholm AB, tel 08-50 43 61 85 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00930/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00930/bit0001.pdf