Caroline Walméus ny Senior Vice President Controlling Skanska

Caroline Walméus har den 4 april 2017 utsetts till Senior Vice President Controlling på Skanska på permanent basis. Caroline har sedan februari verkat som tillförordnad SVP Controlling och rapporterar till Peter Wallin, Executive Vice President och Chief Financial Officer på Skanska.

– Med Carolines bakgrund från andra verksamheter och erfarenhet med att arbeta inom olika delar av koncernen så är hon väl lämpad att ta ett större grepp såsom ansvaret för Controlling, säger Peter Wallin.

Caroline Walméus, som tidigare var Business Controller för Skanska UK och Skanska ID, efterträder Thomas Henriksson, som tog sig an rollen som CFO Skanska Commercial Development Europe i februari.

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktnummer för media, tel 010 448 88 99

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har idag cirka 41 000 medarbetare. Omsättningen år 2016 uppgick till 151 miljarder kronor.