Förändrade utsikter för Skanska

Förändrade utsikter för Skanska Till följd av den tilltagande ekonomiska nedgången i världsekonomin, är det nu tydligt att rörelseresultatet för kärnverksamheten för innevarande år kommer att understiga föregående års utfall (4,4 miljarder kronor). Mer information kommer att lämnas i samband med att niomånaders- rapporten publiceras den 31 oktober. För ytterligare information, kontakta: Claes Björk, VD och koncernchef Skanska AB, tel 08-753 88 00 Peter Wallin, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00160/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00160/bit0001.pdf