Förändrade utsikter för Skanska

Förändrade utsikter för Skanska Till följd av den tilltagande ekonomiska nedgången i världsekonomin, är det nu tydligt att rörelseresultatet för kärnverksamheten för innevarande år kommer att understiga föregående års utfall (4,4 miljarder kronor). Mer information kommer att lämnas i samband med att niomånaders- rapporten publiceras den 31 oktober. För ytterligare information, kontakta: Claes Björk, VD och koncernchef Skanska AB, tel 08-753 88 00 Peter Wallin, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00160/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00160/bit0001.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.