Kommunikationsdirektör Katarina Grönwall lämnar Skanska

Kommunikationsdirektör Katarina Grönwall lämnar Skanska för att börja på Handelsbanken där hon blir kommunikationsdirektör och kommer att ingå i ledningsgruppen. Katarina kommer att tillträda sin nya tjänst senast den 10 maj 2018. Arbetet med att rekrytera en efterträdare har inletts.

– Katarina har varit drivande i att utveckla Skanska till ett modernt företag som tar aktiv del i samhällsdebatten. Hon har också höjt medvetenheten internt om kommunikationens betydelse för att nå affärsplanens mål. Katarina har också varit en mycket uppskattad chef och kollega och jag önskar henne lycka till i hennes nya tjänst, säger Johan Karlström, vd och koncernchef, Skanska AB.

Edvard Lind, Presschef, Skanska AB, tel 010 448 88 08

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com