Konvertering av aktier

Konvertering av aktier Ett antal ägare av A-aktier i Skanska AB har anmält att de önskar utnyttja de nya reglerna i Skanskas bolagsordning att omvandla A-aktier till B- aktier. Sammanlagt rör det sig om 7.196 A-aktier som skall omvandlas till B-aktier. Stockholm, 2000-01-12 Skanska AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Staffan Schéle, Corporate Finance & Investor Relations, tel. 08-753 82 72 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00180/bit0002.pdf