Konvertering av aktier

Konvertering av aktier Ett antal ägare av A-aktier i Skanska AB har anmält att de önskar utnyttja de nya reglerna i Skanskas bolagsordning att omvandla A-aktier till B- aktier. Sammanlagt rör det sig om 7.196 A-aktier som skall omvandlas till B-aktier. Stockholm, 2000-01-12 Skanska AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Staffan Schéle, Corporate Finance & Investor Relations, tel. 08-753 82 72 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00180/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.