Liber väljer Skanska och Solna

Liber väljer Skanska och Solna. Liber och Skanska har tecknat hyreskontrakt i Kvarteret HagaPorten i Solna. Liber kommer att hyra ca 7.000 kvm och hyresavtalet löper på åtta år. Liber kommer att tillsammans med Norstedt Juridik flytta från Hälsingegatan i Vasastan till Haga Norra. Cirka 300 personer kommer att arbeta i lokalerna när man flyttar in 2002-07-01. Liber blir granne med bl a Skanska, Utfors och Gillette. "Avgörande för lokalvalet var de flexibla och öppna lokalerna. De harmonierar väl med våra önskemål och stödjer vår verksamhet", säger Jan Thurfjell VD och koncernchef för Liber. HagaPorten består totalt av ca 55.000 kvm och i dagsläget är drygt 92% av objektet uthyrt. Etapp 2 består av ca 10.000 kvm och färdigställs under senare hälften av 2002. "Uthyrningen i etapp 2 är en positiv händelse på Stockholms lokalmarknad. Liber har förstått vikten av att fatta beslut även i tider då mycket känns osäkert." säger Anders Kupsu, VD för Skanska Fastigheter Stockholm. Skanska är ledande inom projektutveckling och Skanska Projektutveckling Sverige har för närvarande ca 300.000 kvm i pågående projekt i Sverige och Danmark. I dagsläget är ca 90 % av denna projektportfölj uthyrd. För ytterligare information, kontakta: Anders Kupsu, VD, Skanska Fastigheter Stockholm AB, tel 08-504 36 185 Carin Brånén, informationschef, Skanska Projektutveckling Sverige AB, tel 08-504 35 038 Jan Thurfjell, VD, Liber AB, tel 08- 690 90 39 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00670/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00670/bit0002.pdf