Niomånadersrapport 1999

SKANSKA - NIOMÅNADERSRAPPORT 1999 STARK TILLVÄXT OCH KRAFTIG RESULTATÖKNING * Orderingången ökade med 11 procent till 65 062 Mkr (58 564) * Nettoomsättningen ökade med 34 procent till 56 839 Mkr (42 396) * Rörelseresultat ökade till 5 611 Mkr (3 523) * Resultat efter finansnetto ökade till 5 622 Mkr (4 042) * Bruttoresultat i rörelsen närmare fördubblades till 1 517 Mkr (835) * Rörelsemarginalen i byggverksamheten ökade till 2,5% (1,7) * Nettoinvesteringar i projektutveckling ökade till 2 066 Mkr (-479) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00510/bit0002.pdf Hela rapporten