Niomånadersrapport 1999

SKANSKA - NIOMÅNADERSRAPPORT 1999 STARK TILLVÄXT OCH KRAFTIG RESULTATÖKNING * Orderingången ökade med 11 procent till 65 062 Mkr (58 564) * Nettoomsättningen ökade med 34 procent till 56 839 Mkr (42 396) * Rörelseresultat ökade till 5 611 Mkr (3 523) * Resultat efter finansnetto ökade till 5 622 Mkr (4 042) * Bruttoresultat i rörelsen närmare fördubblades till 1 517 Mkr (835) * Rörelsemarginalen i byggverksamheten ökade till 2,5% (1,7) * Nettoinvesteringar i projektutveckling ökade till 2 066 Mkr (-479) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00510/bit0002.pdf Hela rapporten

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.