Noel Morrin, Senior Vice President Sustainability, lämnar Skanska

Efter nio år på företaget lämnar Noel Morrin Skanska. Från och med den 1 april tillträder han som Executive Vice President på Stora Enso. Noel Morrin kommer att ingå i företagets Global Leadership Team och ansvara för koncernens globala hållbarhetsarbete. Under sin tid på Skanska har Noel Morrin utvecklat Skanskas gröna hållbarhetsarbete, särskilt inom grön projektutveckling och bygg, och inom social hållbarhet.

– Noel har haft en nyckelroll i att ta ut riktningen för Skanskas hållbarhetsarbete, som lett till att Skanska idag betraktas som branschledande på våra hemmamarknader. Arbetet med social hållbarhet har blivit allt mer betydelsefullt, inte bara för Skanska utan även för våra kunder och partners. Med sin kunskap, sin erfarenhet och sitt goda omdöme har Noel varit en mycket värdefull tillgång i den utvecklingen och jag önskar honom stort lycka till på hans fortsatta resa, säger Claes Larsson, Vice VD Skanska AB.

Arbetet med att rekrytera en ersättare har påbörjats.

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 57 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2013 uppgick till 136 miljarder kronor.