Ny informationsdirektör i Skanska

Ny informationsdirektör i Skanska Peter Gimbe har utsetts till ny informationsdirektör för Skanska AB. Han tillträder den nya befattningen omgående. Peter Gimbe anställdes som Skanskas presschef i maj 2002. Han efterträder Tor Krusell som i juni förra året utsågs till personaldirektör i Skanska AB. Peter Gimbe är civilekonom och har under cirka tio år varit verksam inom media, senast som nyhetschef på Finanstidningen. För ytterligare information, kontakta: Peter Gimbe, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Tor Krusell, personaldirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20200/wkr0001.pdf PDF