Ny informationsdirektör i Skanska

Ny informationsdirektör i Skanska Peter Gimbe har utsetts till ny informationsdirektör för Skanska AB. Han tillträder den nya befattningen omgående. Peter Gimbe anställdes som Skanskas presschef i maj 2002. Han efterträder Tor Krusell som i juni förra året utsågs till personaldirektör i Skanska AB. Peter Gimbe är civilekonom och har under cirka tio år varit verksam inom media, senast som nyhetschef på Finanstidningen. För ytterligare information, kontakta: Peter Gimbe, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Tor Krusell, personaldirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20200/wkr0001.pdf PDF

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.