Ny rapporteringsstruktur

Ny rapporteringsstruktur Onsdagen den 31 oktober publicerar Skanska AB resultatet för januari- september 2001. För att bättre avspegla den nya organisationsstrukturen ändrades rapporteringsstrukturen i samband med halvårsrapporten. För att underlätta analyser och uppföljning av resultatet bifogas kompletterande uppgifter enligt nedanstående jämförelseperioder. [REMOVED GRAPHICS] Vinster av fastighetsförsäljningar Under det tredje kvartalet har en fastighet i Stockholm sålts. Den totala vinsten för fastighetsförsäljningar för perioden januari- september 2001 uppgick därefter till 1 415 Mkr. För ytterligare information, kontakta: Peter Wallin, Direktör, Investor Relations, tel 08-753 88 00 Johanna Zador, Biträdande chef, Investor Relations, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00770/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00770/bit0001.pdf