Ny rapporteringsstruktur

Ny rapporteringsstruktur Onsdagen den 31 oktober publicerar Skanska AB resultatet för januari- september 2001. För att bättre avspegla den nya organisationsstrukturen ändrades rapporteringsstrukturen i samband med halvårsrapporten. För att underlätta analyser och uppföljning av resultatet bifogas kompletterande uppgifter enligt nedanstående jämförelseperioder. [REMOVED GRAPHICS] Vinster av fastighetsförsäljningar Under det tredje kvartalet har en fastighet i Stockholm sålts. Den totala vinsten för fastighetsförsäljningar för perioden januari- september 2001 uppgick därefter till 1 415 Mkr. För ytterligare information, kontakta: Peter Wallin, Direktör, Investor Relations, tel 08-753 88 00 Johanna Zador, Biträdande chef, Investor Relations, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00770/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00770/bit0001.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.