Skanska bygger finskt shoppingcenter för 150 miljoner kronor

Skanska bygger finskt shoppingcenter för 150 miljoner kronor Skanskas finska dotterbolag Skanska Finland Oy har fått uppdraget att bygga ett shoppingcenter i Jyväskyla i centrala Finland. Kontraktet är värt 106 miljoner finska mark, ca 150 miljoner kronor. Kund är försäkringsbolaget Varma-Sampo Mutual Insurance. Shoppingcentret på 18.000 kvm kommer bl a att inrymma möbelvaruhusen Asko och Sotka samt heminredningskedjan Anttila förutom en rad andra butiker, en bank och en restaurang. Arbetena har inletts och projektet ska färdigställas i oktober 2000. Skanska Finland genomför för närvarande ytterligare ett antal projekt för Varma-Sampo-gruppen, bl a flera kontor i Esbo och Helsingfors. För ytterligare information, kontakta: Mauri Niemi, VD, Skanska Finland Oy tel +358 9 6152 2320 Jukka Patala, produktionschef, Skanska Sisä-Suomi Oy (Centrala Finland) tel +358 14 819 5519 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00360/bit0002.pdf