Skanska bygger finskt shoppingcenter för 150 miljoner kronor

Skanska bygger finskt shoppingcenter för 150 miljoner kronor Skanskas finska dotterbolag Skanska Finland Oy har fått uppdraget att bygga ett shoppingcenter i Jyväskyla i centrala Finland. Kontraktet är värt 106 miljoner finska mark, ca 150 miljoner kronor. Kund är försäkringsbolaget Varma-Sampo Mutual Insurance. Shoppingcentret på 18.000 kvm kommer bl a att inrymma möbelvaruhusen Asko och Sotka samt heminredningskedjan Anttila förutom en rad andra butiker, en bank och en restaurang. Arbetena har inletts och projektet ska färdigställas i oktober 2000. Skanska Finland genomför för närvarande ytterligare ett antal projekt för Varma-Sampo-gruppen, bl a flera kontor i Esbo och Helsingfors. För ytterligare information, kontakta: Mauri Niemi, VD, Skanska Finland Oy tel +358 9 6152 2320 Jukka Patala, produktionschef, Skanska Sisä-Suomi Oy (Centrala Finland) tel +358 14 819 5519 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00360/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.