Skanska bygger mobiltelefonianläggningar för Ericsson i Argentina för 480 miljoner kronor Skanskas argentinska dotterbolag, Sade, har fått uppdraget att utföra byggande och installationer av Ericssons anläggningar för mobiltelefoni i Argentina. Ericssons kund är den argentinska teleoperatören Telefònica Unifon. Sade:s kontrakt är värt 57 miljoner dollar, ca 480 miljoner kronor, och uppdraget ska slutföras på ett år. Uppdraget innefattar alla nödvändiga anläggningsarbeten i samband med upp- byggnad och installation av telefonisystemanläggningar och antenner i väsentliga delar av Argentina. -Detta är ytterligare ett exempel på Skanskas starka engagemang inom den växande internationella data- och telekommmunikationssektorn, säger Lars Wiklander som är styrelseordförande i Sade. - Det är stimulerande att få medverka i mobiltelefoniuppbyggnaden i Argentina. Den intressanta utmaningen består i projektets stora geografiska utbredning och det snabba genomförandet som krävs, säger Juan Pedrazzo, projektchef vid Sade:s enhet för energiöverföring som utför uppdraget. Stockholm, 2000-01-13 Skanska AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Lars Wiklander, styrelseordförande Sade, tel +5411 4341 7111 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00050/bit0002.pdf