Skanska bygger mobiltelefonianläggningar för Ericsson i Argentina för 480 miljoner kronor Skanskas argentinska dotterbolag, Sade, har fått uppdraget att utföra byggande och installationer av Ericssons anläggningar för mobiltelefoni i Argentina. Ericssons kund är den argentinska teleoperatören Telefònica Unifon. Sade:s kontrakt är värt 57 miljoner dollar, ca 480 miljoner kronor, och uppdraget ska slutföras på ett år. Uppdraget innefattar alla nödvändiga anläggningsarbeten i samband med upp- byggnad och installation av telefonisystemanläggningar och antenner i väsentliga delar av Argentina. -Detta är ytterligare ett exempel på Skanskas starka engagemang inom den växande internationella data- och telekommmunikationssektorn, säger Lars Wiklander som är styrelseordförande i Sade. - Det är stimulerande att få medverka i mobiltelefoniuppbyggnaden i Argentina. Den intressanta utmaningen består i projektets stora geografiska utbredning och det snabba genomförandet som krävs, säger Juan Pedrazzo, projektchef vid Sade:s enhet för energiöverföring som utför uppdraget. Stockholm, 2000-01-13 Skanska AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Lars Wiklander, styrelseordförande Sade, tel +5411 4341 7111 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00050/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.