Skanska bygger nytt huvudkontor åt El-Giganten i Norge

Skanska AS ska bygga ett nytt huvudkontor åt Elkjøp, eller El-Giganten som företaget heter i Sverige. Det nya huvudkontoret kommer att ligga i Lørenskog, utanför Oslo. Projektet är en totalentreprenad som är värd cirka 110 miljoner kronor. El-Giganten är Nordens största detaljhandelsföretag som säljer hemelektronik och elektriska hushållsapparater, med 115 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island. Det nya huvudkontoret, som även ska inrymma butik och lager, får en totalyta om cirka 14.500 m². Bygget påbörjas i juli 1998 för att stå klart hösten 1999. Danderyd 1998-07-09 SKANSKA AB Koncernstab Kommunikation För mer information kontakta Gunnar Bøyum, VD Skanska AS, tel +47 22994500 Denna och tidigare pressreleaser finns att läsa på www.skanska.se

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 60 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.